Skylten en del av reklamen
Alla som arbetar med marknadsföring vet att djävulen sitter i detaljerna. Allt från typsnitt, färgnyans, mjuka, eller kantiga bokstäver till minsta lilla streck påverkar vad kunderna får för en bild av ditt företag. För att du ska synas är det allt viktigare ävem med den digitala närvaron på nätet. Att varje ord och formulering om ditt företag och produkter är de rätta och avgör om du hittas eller inte av dina kunder. Men låt oss inte stanna där.
Skylten och logon början på reklamen
Men även de synliga, påtagliga detaljerna är viktiga. När dina kunder väl har hittat till den plats du vill att de ska vara på, är utformningen av platsen och skyltarna som visar vägen dit lika viktiga som den marknadsföringsstrategi du har.
Var med och påverka stadssiluetten
Många tänker sig ljusskyltar som en i mängden av reklamskyltar. Med små medel kan du stick ur mängden. Jag tänker på den kända Stomatolreklamen i neon. Vem har inte sett den? Och vem har inte en association förknippad med den? Jag tycker att den är genial i all sin enkelhet. Jag minns när jag såg den första gången, hur jag fascinerat följde neonrören som från Stomatol-tandkrämstuben lades på tandborsten, färdig att borsta ens tänder. Någon smart reklamare hade lyckats med det där lilla extra. Det var inget dyrt miljonprojekt. Det var bara genialt och med hjälp av den genialiteten minns jag och miljoner andra fortfarande Stomatol, som en tandkrämstub som en gång fanns!